FREESTYLE.pl: logo [F -ka] FREESTYLE.pl: logo

Tu jesteś: FREESTYLE.pl >  Street >  News >  Jak skutecznie radzić sobie ze...

News

Jak skutecznie radzić sobie ze stresem?

Od:
Redakcja 
Data:
16 sierpnia 2021, 16:12
Ocena:
Ocena 0.00
Stres towarzyszy człowiekowi w różnych sytuacjach. Czasami motywuje do działania. Jednak zdecydowanie częściej jest czynnikiem, który prowadzi do pogorszenia samopoczucia i zablokowania aktywności. Przyczynia się także do wystąpienia chorób przewlekłych. Zobacz, jak skutecznie radzić sobie ze stresem.

Sięgnij po naturalne substancje

Jeżeli odczuwasz częsty stres, nie sięgaj po suplementy diety i inne preparaty apteczne dostępne bez recepty. Zamiast tego postaw na naturalne substancje. Dobrze sprawdzają się m.in. napary z melisy. Roślina ta wykazuje właściwości rozluźniające.

Właściwości uspokajające i rozluźniające ma też CBD. Jest on dostępny w formach, takich jak: haszysz, olejek, susz. Należy do tej samej grupy substancji, co THC. Jednak w przeciwieństwie do niego nie ma działania psychoaktywnego i nie powoduje odurzenia.

Medytuj

Medytacja jest ćwiczeniem umysłu. W jej trakcie trzeba wprowadzić się w specjalny stan poprzez skoncentrowanie myśli na konkretnej rzeczy. W jej trakcie można wyzwolić negatywne emocje, aby je następnie przepracować i pokonać.

Praktykuj jogę

W walce ze stresem może pomóc regularna praktyka jogi. Są to różnego rodzaju sekwencje ruchów, które powodują rozluźnienie mięśni i wyciszenie się. Należy łączyć je z odpowiednim oddechem. Jogę można praktykować samodzielnie w domu lub uczęszczać na zorganizowane zajęcia.

Wiele osób, które praktykują jogę zaobserwowało, że są wyciszeni i bardziej spokojni przez cały czas. Dzięki temu w sytuacji stresowej nie reagują gwałtownie i potrafią odrzucić od siebie negatywne myśli i uczucia. Potwierdzono badaniami, że joga ma pozytywny wpływ na zdrowie człowieka.

Pamiętaj o codziennym relaksie

W swoim planie dnia znajdź przynajmniej 10–15 minut dziennie na relaks. Powinien być to czas tylko dla Ciebie. W tym czasie rób rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność i powodują, że czujesz się zrelaksowany. Może to być wieczorny spacer, joga, medytacja, czytanie książki, zabawa z pupilem. Dzięki temu poczujesz się lepiej, nawet gdy w czasie dnia dużo się stresowałeś. Wyciszenie pozwoli Ci odpocząć oraz zapewni lepszy sen.

Dbaj o regularną aktywność fizyczną

Podczas aktywności fizycznej wydzielają się endorfiny i inne substancje, które są potocznie określane mianem hormonów szczęścia. Jeżeli ich produkcja jest regularna, masz lepsze samopoczucie nie tylko w czasie ćwiczeń, ale również przez resztę dnia. Pamiętaj, że każdy rodzaj sportu jest dobry: spacery, pływanie, jazda na rowerze (także stacjonarnym), gimnastyka. Codzienna aktywność fizyczna powinna być dostosowana do możliwości organizmu.

Poproś o pomoc specjalistę

Jeżeli nie radzisz sobie ze stresem, możesz skorzystać z pomocy psychoterapeuty. Specjalista pomoże ustalić źródło problemów, a także znaleźć najlepsze sposoby ich rozwiązania. Odbywa się to nie tylko przez rozmowę, ale też poprzez różnego rodzaju treningi umiejętności społecznych. Pamiętaj, że korzystanie z pomocy psychologa lub psychoterapeuty nie jest powodem do wstydu.

Dostępne w kategoriach

street

Komentarze

:     :    
Chcesz się wychylić i skomentować? - zaloguj się! ...a jak nie masz konta to dołącz do nas!

Podziel się



Najnowsze  






Ostatnie komentarze

Najczęściej oglądane

Co się dzieje na FREESTYLE'u

Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Wasze oczekiwania. Zamknij i nie pokazuj więcej tego komunikatu
Więcej informacji w naszej Polityce prywatności