FREESTYLE.pl: logo [F -ka] FREESTYLE.pl: logo

Tu jesteś: FREESTYLE.pl >  Street >  News >  Jak skutecznie radzić sobie ze...

News

Jak skutecznie radzić sobie ze stresem?

Od:
Redakcja 
Data:
16 sierpnia 2021, 16:12
Ocena:
Ocena 0.00
Stres towarzyszy człowiekowi w różnych sytuacjach. Czasami motywuje do działania. Jednak zdecydowanie częściej jest czynnikiem, który prowadzi do pogorszenia samopoczucia i zablokowania aktywności. Przyczynia się także do wystąpienia chorób przewlekłych. Zobacz, jak skutecznie radzić sobie ze stresem.

Sięgnij po naturalne substancje

Jeżeli odczuwasz częsty stres, nie sięgaj po suplementy diety i inne preparaty apteczne dostępne bez recepty. Zamiast tego postaw na naturalne substancje. Dobrze sprawdzają się m.in. napary z melisy. Roślina ta wykazuje właściwości rozluźniające.

Właściwości uspokajające i rozluźniające ma też CBD. Jest on dostępny w formach, takich jak: haszysz, olejek, susz. Należy do tej samej grupy substancji, co THC. Jednak w przeciwieństwie do niego nie ma działania psychoaktywnego i nie powoduje odurzenia.

Medytuj

Medytacja jest ćwiczeniem umysłu. W jej trakcie trzeba wprowadzić się w specjalny stan poprzez skoncentrowanie myśli na konkretnej rzeczy. W jej trakcie można wyzwolić negatywne emocje, aby je następnie przepracować i pokonać.

Praktykuj jogę

W walce ze stresem może pomóc regularna praktyka jogi. Są to różnego rodzaju sekwencje ruchów, które powodują rozluźnienie mięśni i wyciszenie się. Należy łączyć je z odpowiednim oddechem. Jogę można praktykować samodzielnie w domu lub uczęszczać na zorganizowane zajęcia.

Wiele osób, które praktykują jogę zaobserwowało, że są wyciszeni i bardziej spokojni przez cały czas. Dzięki temu w sytuacji stresowej nie reagują gwałtownie i potrafią odrzucić od siebie negatywne myśli i uczucia. Potwierdzono badaniami, że joga ma pozytywny wpływ na zdrowie człowieka.

Pamiętaj o codziennym relaksie

W swoim planie dnia znajdź przynajmniej 10–15 minut dziennie na relaks. Powinien być to czas tylko dla Ciebie. W tym czasie rób rzeczy, które sprawiają Ci przyjemność i powodują, że czujesz się zrelaksowany. Może to być wieczorny spacer, joga, medytacja, czytanie książki, zabawa z pupilem. Dzięki temu poczujesz się lepiej, nawet gdy w czasie dnia dużo się stresowałeś. Wyciszenie pozwoli Ci odpocząć oraz zapewni lepszy sen.

Dbaj o regularną aktywność fizyczną

Podczas aktywności fizycznej wydzielają się endorfiny i inne substancje, które są potocznie określane mianem hormonów szczęścia. Jeżeli ich produkcja jest regularna, masz lepsze samopoczucie nie tylko w czasie ćwiczeń, ale również przez resztę dnia. Pamiętaj, że każdy rodzaj sportu jest dobry: spacery, pływanie, jazda na rowerze (także stacjonarnym), gimnastyka. Codzienna aktywność fizyczna powinna być dostosowana do możliwości organizmu.

Poproś o pomoc specjalistę

Jeżeli nie radzisz sobie ze stresem, możesz skorzystać z pomocy psychoterapeuty. Specjalista pomoże ustalić źródło problemów, a także znaleźć najlepsze sposoby ich rozwiązania. Odbywa się to nie tylko przez rozmowę, ale też poprzez różnego rodzaju treningi umiejętności społecznych. Pamiętaj, że korzystanie z pomocy psychologa lub psychoterapeuty nie jest powodem do wstydu.

Dostępne w kategoriach

street

Komentarze

:     :    
Chcesz się wychylić i skomentować? - zaloguj się! ...a jak nie masz konta to dołącz do nas!
  • Oyesa
    od:
    Oyesa
    data
    16 sierpnia 2021, 20:32
    Dobry post

Podziel się


Reklama-Jak zamawiać?
Allseasons

Najnowsze  






Ostatnie komentarze

Najczęściej oglądane

Co się dzieje na FREESTYLE'u

Serwis używa plików cookies, aby mógł lepiej spełniać Wasze oczekiwania. Zamknij i nie pokazuj więcej tego komunikatu
Więcej informacji w naszej Polityce prywatności